כמה אפקטיבי יכול להיות פרסום בפייסבוק?

מאז ההקמה של פייסבוק לפני כמעט 20 שנה, פייסבוק הפכה להיות מרכז חייהם של מיליארדי אנשים בעולם. כל יום (וכמה פעמים ביום) אנשים נכנסים לפייסבוק, מגיבים וקונים מוצרים. במהלך השנה האחרונה, פייסבוק מרוויחה יותר מ-30 מיליארד דולר מהעסקים שמפרסמים דרכה ומשקיעים בקידום ממומן בפייסבוק.

אין סוף לסוגי העסקים שמפרסמים את עצמם בפייסבוק. מסוכנויות רכב, חברות רהיטים, פסיכולוגים ומטפלים, ואפילו עורכי דין ורואי חשבון. חלקם הצליחו ומצאו קהל לקוחות רחב, וחלקם כשלו ולא ראו תוצאות טובות להשקעה שלהם. זה נובע מכמה סיבות, חלקן נוגעות למשווק עצמו, חלקן לתוכן, וחלקן למוניטין של העסק. למרות זאת, אני מאמין בלב שלם שפייסבוק יכול להיות פלטפורמה שיווקית מעולה, לא משנה מה סוג העסק אותו משווקים.

למה מודעות בפייסבוק יכולות להיות אפקטיביות לעסקים?

קודם כל, נתחיל מקהל עצום. יש לפייסבוק ואינסטגרם מיליארדי משתמשים בכל העולם. פייסבוק מאפשר לכל עסק להגיע לאנשים האלה בכמה קליקים. ניתן להגיע לאנשים האלה בהתבסס על פילוח קהל לפי תחומי העניין שלהם, האזור הגיאוגרפי שלהם והמגדר, או קירבה למאגרי מידע אחרים.

רוב העסקים שמשתמשים בפייסבוק נהנים מעלויות זולות מפרסום ברדיו או בטלוויזיה. יש עסקים שדיווחו שההוצאות שלהם על שיווק ירדו בחצי, והם מגיעים לאותם יעדים שיווקיים מבלי להשתמש ברדיו או בטלוויזיה. בכנות, שיווק ברוב כלי התקשורת הללו נהיה בלתי אפשר לעסקים בינוניים וקטנים, לכן פרסום בפייסבוק הוא התשובה לעלות המגוחכת הזאת.

איך אפשר ליצור מודעות אפקטיביות בפייסבוק?

  • תוכן – תוכן מעורר רגשות המדגיש את היתרון המרכזי בעסק שלך המשלב יצירתיות ייצור פרסומות עם תוצאות מעולות. בשביל ליצור תוכן ברמה כזאת צריך לפעמים לשכור כותבי תוכן, עורכי וידאו ומעצבים גרפיים. אחד הסרטונים הכי חשובים שיש לעסק שלך הוא סרטון תדמית, אותו לקוחות פוטנציאליים צריכים לראות בכל מקום בפיד שלהם.
  • מיקוד – היתרון המרכזי של שיווק דיגיטלי בכלל ושיווק בפייסבוק בפרט הוא מיקוד. כתבתי כאן על פילוח קהל – הוא מתבטא בשיווק ממומן בפייסבוק וגם בשיווק בקבוצות בפייסבוק. ניתן לראות איך עושים את שני הדברים האלה בעשרת עשרות אלפי המדריכים הנמצאים ברשת. אני לא אסביר כאן כי הם דורשים ידע טכני נרחב.
  • יד על הדופק – כל פעם שפייסבוק מראה פיצ'ר חדש כדאי להשתמש בו בהקדם האפשרי. פייסבוק מקדמים עסקים שמנסים את הדברים החדשים שהם מציעים. סטורי הוא דוגמה טובה לכך – דפים ומשתמשים שהשתמשו בסטורי קיבלו חשיפה גדולה מדפים אחרים שלא שמו לב לזה בכלל. בכל הזמן שיש פייסבוק, צריך לדעת מה קורה בו.

סיכום קצר לנושא ענק

פייסבוק היא פלטפורמה ענקית. לכל אחת מהנושאים כאן למעלה יש אלפי תתי נושאים; פייסבוק ביזנס מנג'ר, שילוב של פלטפורמות אחרות עם פייסבוק, הקשר בין פייסבוק לאינסטגרם והלאה. יש קורסים לשיווק דיגיטלי המכסים את כל הנושאים האלה לעומק, ויכולים לתת לך מקצוע בו ניתן להשתמש לעסק שלך או לעסק לשיווק דיגיטלי משלך. יש גם מדריכים אונליין שיתנו לך את הערך הנוסף, או סקירה קצרה על נושא שכדאי להעמיק בו אחר כך.

המאמר הכתב ע"י חברת שיווק דיגיטלי – סער ברעם.

הירשמו לרשימת התפוצה

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והתעדכנו בכל מה שחדש בעולם קידום אתרים ושיווק באינטרנט